Tabamused ja valu

Teised teemad
Post Reply
User avatar
3D POWER
Posts: 382
Joined: 03 Aug 2011 15:50
Contact:

Tabamused ja valu

Post by 3D POWER » 09 Apr 2013 02:53

Taaskord peale mängu sai mõeldud, miks ühe kuulid on valusad ja teisi ei tunnegi ja öeldakse, et oled "surematud". Samas kõigil on normi piires riistad.
Võtsin ette uurisin füüsikat ja tarku jutte. Panin need kõik tabelisse ja sain üllatava kuid reaalse tulemuse.
Võtsin aluseks 0,20g kuuliga väljalaske kiirus 120m/s e. 1,44J (millega kõik armastavad võrrelda). Sellest lähtuvalt teisendasin väärtused 0,25g 107,33m/s e.1,44J ja 0,30g 97,98m/s e. 1,44J.
Seega olenevalt kaugusest, siis 0,30g kuuli tundis 45m pealt ca 9 korda tugevamalt kui 0,20g.
[img]
Tabamuste%20võrdlus.jpg
[/img]

Mis on minu arvamus sellest vördlusest(mida pole siin näidatud täpsemalt):
- Me ajame taga stabiilset kuuli lendu ja üritame jääda ohutuse piiridesse. Samas unustame ära tabamuse tugevuse.
- Võibolla peaksid kõik kasutusele võtma juba 0,30g kuulid, siis tunneks kõik võrdselt pihta saamist. Saaks hinnata kas lask tuli 40 või 50m pealt.
Samas saaks siis ka efektiivse tule 39-lt 64-le meetrile (kuuli kiirus ca 10m/s) ja ka mängus oleva ala suuremaks.
- Ohutusest räägime:
*alates 120 m/s(0,20g) lähi kontakt minimaalne 15m. See teeb tabamuse energiaks ca 0,09J. Sama energiaga tabamuse saab 0,25g kuuliga kauguselt 26m ja 0,30g kuuliga 40m pealt. Kuidas seda ohutust nüüd määratleda. Sisuliselt peaks sellest arusaama nii, et Kui on automaat on 120m/s(0,20g), aga kasutab 0,30g kuule, siis peab olema varu relv lähi võitluseks.

Ahjaaa targad mehed kes on katsetanud väidavad, et 0,2g ja 137m/s kiirusega kuuli saab saata kindlalt külla lihastele läbi naha. See kiirus on ainult 14% suurem kui 120m/s.

Kui on kellegil soov seda võrdlus tabelit lähemalt näha, siis andke teada.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
B3

bjorn
Posts: 63
Joined: 04 Feb 2011 18:01
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by bjorn » 09 Apr 2013 10:08

Esimest tabelit ei ole näha, KUID - oled sa kindel, et 0.2g @ 120m/s peale 15m on tabamuse energiaks ainult 0.09J? Ehk ikka arvutad üle selle.

See, et raskem kuulimass hoiab tema kiirust kauem üleval ning pikema distantsi taha on reaalset tabamust paremini tunda ei ole mingi üllatus kui oled veidi kauem mänginud. Seda ma mainisin viimasel üritusel ka siis, kui üks härra läks teise härra juurde uurima, et mis kiirusega relv tal laseb (pärast ilmselt valusat pihtasaamist). Tean hästi, et relv oli igat piirangutes, kuid tõepoolest kuuli kaaluks oli 0.3g Bioval.

User avatar
Kris
Echo6
Echo6
Posts: 655
Joined: 15 Oct 2009 23:47
Location: Tallinn
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by Kris » 09 Apr 2013 10:41

Seega olenevalt kaugusest, siis 0,30g kuuli tundis 45m pealt ca 9 korda tugevamalt kui 0,20g.
maini siis igaksjuhuks ara ka et kuuli fps on kukkunud selle maa peale 3 -4 korda 0.3
see on nagu yks asi maksab 0.01 eurot ja teine 0.09 .. 9 korda kallim !

peab veel mainima et teatud tingimustel laseb raskem ammo suurema massiga kui kerge .. e lyhikeste torude puhul 120/ms tuunitud relv laseb kovemini raske moonaga kuna 0.2 jaoks saab toru enne otsa kui maksimaalse surve taha saab ..0.4 ntx pysib kauem sees ..ja kogub rohkem kiirust massi suhtes

aga voiks 0.3 kasutama hakata kyll

yks konkreetsem tabel ka ..

http://img228.imageshack.us/img228/3412/dragtable.png
Who Dares, Wins
Does this ammo pouch make me look fat?

User avatar
3D POWER
Posts: 382
Joined: 03 Aug 2011 15:50
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by 3D POWER » 09 Apr 2013 10:45

Tabel oli see sama mis manusena,

Mida suurem kiirus seda suurem on ka õhu takistus jne. sellest tulenev ka kuuli aeglustumine ja ka ....
Panin siia manusesse tabelid eri raskustega kuulide lendudest. Sellise matemaatiliste tulemusteni jõudsin mina. Ma ei väida ega kuuluta, et see on 100% tõde. Siin ei ole veel arvestatud raskusjõude jms tegureid.
Füüsika kohta ütleks: "Teooria on alati ilus ja samas alus katsetusteks, et saada teada reaalsus."
0_20g kuuliga.png
0_25g kuuliga.png
0_30g kuuliga.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by 3D POWER on 09 Apr 2013 11:13, edited 1 time in total.
B3

User avatar
3D POWER
Posts: 382
Joined: 03 Aug 2011 15:50
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by 3D POWER » 09 Apr 2013 11:05

Kris wrote:
Panin selle tabeli algkiiruse oma arvutusse ja olid tugevad erinevus.
NB! Kordan üle, et minu arvutused ei pruugi õiged olla.

Aga reaalselt pihtasaamise tugevuse erinevus on ikkagi suur.
B3

User avatar
Kris
Echo6
Echo6
Posts: 655
Joined: 15 Oct 2009 23:47
Location: Tallinn
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by Kris » 09 Apr 2013 16:01

mind tegelt huvitaks selline test ..

koik eeldavad ,et 120 ms 0.2 on 1.44J siis jarelikult arvutatakse 0.4 speed valja nii et J oleks samad ..

paris palju nainud kuidas raskem kuul tegelikult kerib J juurde e tuleb torust kiiremini valja kui peaks ..

voiks proovida 3 erineva relvaga .. 0.2 0.3 ja 0.4 ammot ..siis votta fps ..ja kuuli kaal ning siis arvutada valja J

raskem kuul peaks kerima tegelt J yles poole ,, ehket kui 0.2 lased limiids ..siis 0.4 enam mitte kuigi fps kukub.
Who Dares, Wins
Does this ammo pouch make me look fat?

User avatar
3D POWER
Posts: 382
Joined: 03 Aug 2011 15:50
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by 3D POWER » 22 Jul 2013 14:06

Kui selle tabamuse tugevuse erinevuse mõõtmisteks on huvilisi ja kui pärast ka ohutusreegleid täiendataks, siis võiks sellise mõõte seadme valmis teha.
Kui aga mõõtmis tulemused võetakse ainult teadmiseks aga ohutusreegleid ei täiendata, siis ei ole selle seadme ehitamisel jumet.
B3

MarkoK
Posts: 339
Joined: 16 Oct 2009 16:00
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by MarkoK » 10 Sep 2013 16:49

Nendest kuuli võrdlustest lugesin et 0.2 g -> 0.3 g kuuli kiiruse vahe lastes 0.2 @ 120 m/s on 0.3 g @ 110 m/s? Sellest lähtuvalt laseb 0.3 g kuul kaugemale kui 0.2 g kuul?

User avatar
3D POWER
Posts: 382
Joined: 03 Aug 2011 15:50
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by 3D POWER » 10 Sep 2013 17:56

MarkoK wrote:Nendest kuuli võrdlustest lugesin et 0.2 g -> 0.3 g kuuli kiiruse vahe lastes 0.2 @ 120 m/s on 0.3 g @ 110 m/s? Sellest lähtuvalt laseb 0.3 g kuul kaugemale kui 0.2 g kuul?
Antud võrdlus on sama kauguse peal pihta saamise tugevuse võrdlus. Kaugust, ei ole mõõtnud kuid lend on stabiilsem.
B3

MarkoK
Posts: 339
Joined: 16 Oct 2009 16:00
Contact:

Re: Tabamused ja valu

Post by MarkoK » 10 Sep 2013 18:41

väike kalkulaatori leht paljastab et effektiivne range väheneb oluliselt kuuli kaalu kasvades üle 0.25g

http://www.gamepod.com/fps_calculator.php

0.2 = 54.18
0.25 = 48.46
0.3 = 44.24

Seega iga sammuga kaotad umbes 4 meetrit laskekaugust.

Subjektiivne arvamus on et 0.25 on standard AEGle "Best of Both worlds"

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest